perjantai 15. tammikuuta 2010

Uudeksi vuodeksi... melkein

Tämän mekon oli tarkoitus olla Stellan uuden vuoden mekko.
Perheessämme, jossa on kolme tytärtä, hankittiin vappua, joulua, uutta vuotta ja synttäreitä varten uusi mekko. Ja huomasin, että suunnittelematta sen enempää asiaa taidan jatkaa perinnettä. :)

Bambi-mekko finecordista, luonnonvalkoisesta ja kirjaillusta. Mutta tulee siinä, että mekko oli valmiina jo hyvissä ajoin, napit valittuna mutten saanut sitä 5.minuuttia aikaa istahtaa ompelukoneelle, että olisin tehnyt napinlävet. Mekko oli jopa mukana uutena vuotena langan ja neulan kera (olin ajatellut ommella napit tilapäisesti kiinni mekkoon ja olkaimet toisiinsa, eli käytännössä mekon Stellan päälle) mutta neiti otti ensimmäisen uuden vuotensa vastaan legginseissä ja tunikassa. Hyvin söpönä ja trendikkäänä.

Mutta takaisin mekkoon... Napit ovat anoppini äidin peruja. Hänellä oli aikoinaan ompelimo ja anoppini viime syksynä paljasti minulle tämän ihanan aarreaitan. Nappeja, nauhoja, pitsejä... Taivas!

Kiitos kaikille saumuri-tsemppauksista ja vinkeistä! Kaiken olen kokeillut mutta ei auta. Hoitoon on toimitettava.
Kaava: Bambi-essumekko (kavennettuna) Ottobre 1/08 koko80.
Kangas: finecord Myllymuksut

6 kommenttia:

Sani kirjoitti...

Onpas hellyyttävän suloinen mekko :).
Itse en valkoista oikein osaa tehdä/pitää mutta tämä mekko näyttää niin hienolta, että pääsisi meilläkin käytöön!

Hanna kirjoitti...

Mekot on suloisia, minäkin niitä tekisin jos olis kenelle tehdä :) Kauniin tyttömäistä tuo tekemäsi mekon kangas!

PaaPii kirjoitti...

Ihana mekko! Hauska tapa tuo uuden mekon hankinta juhlia varten. Voisin melkein matkia :)

Jade kirjoitti...

Mustakin se on oikein hauska tapa - oon jatkanu sitä itselläni:)
Toi mekko on tosi kaunis. Osaat tehdä niin hienoja rypytyksiä ja muita juttuja vaatteen pinnalle ja mallille niin et vaikka ois ihan tavallinen paita ni aina on jotain kivaa pientä extraa:) Mun pitäis joskus tulla ompeluopetukseen teille:)

Inkeliina kirjoitti...

Suloinen mekko. Mä olen vältellyt nappien laittoa, vaikka rakastan nappeja ja mulla on iso kokoelma niitä. Mutta kun niiden ja napinläven ompelu on niin ärsyttävää...

Annika kirjoitti...

Onpa suloinen mekko! Ihana kangas ja malliltaankin vaikuttaa tosi kivalta :) Onko tuo finecord nyt sitä joustavaa?